Monday, March 5, 2012

saya dan dia

السلام عليكم

Hari ni saya nak share sesuatu yang mungkin ada individu mempunyai atau sebaliknya.
saya sangat bersyukur kerana di kurniakan keluarga yang sangat hebat super duper double triple thumbs up la... x terkata. saya juga mempunyai sahabat yang sangat mengerti ape itu istilah sahabat yang sebenar walaupun ianya sekadar abstrak yang tidak akan mungkin dapat dilihat..
Ye, hari ni saya berasa sangat bersyukur kerana saya mempunyai SAHABAT. sahabat yang sejati adalah seseorang yang tahu kegembiraan kesusahan kita. sentiasa bersama walaupun berjauhan jarak. tetapi keakraban yang mendekatkan kita. 
saya seorang manusia yang biasa yang baru tahu perjalanan hidup. selama belasan tahun tinggal dan hidup di bumi ini, saya sedar akan kepentingan persahabatan yang terjalin di antara satu sama lain. jika di ukurkan, keluarga menjadi keutamaan. yes, itu memang benar. jika dikira, semua orang mempunyai rakan sahabat taulan and whatsoever. saya pon mempunyai-nya.

persahabatan saya terjalin dengan seorang hamba Allah yang kami tidak pernah kenal dari mulanya dan kami bertemu di sebuah sekolah iaitu SMT Langkawi. bermula lah perjalanan hidup kami... saya dan dia adalah classmate. dari teman biasa dan kini menjadi SAHABAT.
saya gelarkan dia sahabat kenapa? kerana.... di saat saya memerlukan dia menjelma dan ketika saya dalam kesusahan dia akan muncul... ketika kami disahkan terkena jangkitan virus ILI, saya dan dia terlantar di bilik... akan tetapi, dia sudah mulai sembuh. saya masih lagi membaringkan diri... ketika itu, sakitan yang saya alami dibantu oleh rakan-rakan. TERIMA KASIH KAWAN! mereka lah tempat saya semasa di perantauan.. dan, jika saya menghadapi masalah yang sukar untuk difikirkan dialah tempat saya... kadang-kadang saya terasa diri ini kerdil atas sebab yang mungkin betul. dia dan rakan saya yang lain berborak with fluence english, but me???? just keep silence. erm.. masa tu sedih... but, i should i accept it... erm... 
setelah kami menamatkan pendidikan di form 5, setelah result spm come out, semasa pergi mengambil result, rakan yang berjaya begitu riang... happy nya diaorang. but.. how about me? just can say congrats. erm.... kadang-kadang terfikir, bila la aku nak jadi macam diaorang, best.... dan kini saya dan dia berpisah dengan jarak yang mungkin jauh. tetapi kami masih lagi contact each other.... saya di semenanjung dan dia di borneo. kami berhubung dan share a story and everything. i just can simply said that, she was a great friend that i ever had.... thanks for being my SAHABAT Adibah Hanum.


thanks again :) hope u success always.
thanks to Allah because give u as my SAHABAT.

No comments:

Post a Comment