Wednesday, June 5, 2013

Who am I in the future?

Assalamualaikum w.b.t

now, I'm still bingung, kemanakah saya selepas ini. 

KERJA??
STUDY??
LOCAL?? OVERSEAS??
UNI MANA??

oh really complicated. tapi dengan sokongan daripada umi dan ayah saya, saya mampu mengejar cita cita saya. InsyaAllah. 

Masa lepas SPM, saya dapat tawaran untuk sambung course Civil Engineering, seronok sangat dapat course tu, tapi Parents saya tak bagi, sebab ayah saya ckp course tu tak sesuai dengan saya, lagipun ayah saya belajar civil, so, he know what is the best one for me. Redha je masa tu. sedih sangat sebab saya minat. Then saya apply course Biotechnology, family ayah saya cakap, course ni tak meluas lagi kat Malaysia, even cousin saya pon ambik course tu stay AUS. so, terima je la apa yg parents saya suruh. Lastly, they ask me to enter IIC, huhh!!? course?? childhood??? memang saya jujur la saya cakap, saya tak minat. I love science very very much. Tp apa boleh buat, parents punya decision tu lebih baik demi masa depan, so, saya masuk IIC. dan saya cuba meminatinya, Alhamdulillah, I have successful manage it until I love this course now.

Then now, setelah hampir tiba masa untuk menamatkan diploma, tak habis lagi, tp tak lama lagi, InsyaAllah. I have plan untuk sambung degree in childhood studies lagi jika diizinkan. dimana? belum pasti lagi. niat dihati nak terbang. Berangan je lebih ni. layak ke tidak entah. hoho. InsyaAllah, biarlah angan angan setinggi langit ketujuh tp realitynya hanya di lapisan pertama. 
Kita hanya merancang Allah yang menentukan. dan di masa akan datang I wish to be a professor, a great woman and superwonderful daughter. InsyaAllah. 
                                                                                                                     
jom kita terbang!


confuse??? nk g mana???

&

INSYAALLAH 

Jzkk :)







No comments:

Post a Comment