Monday, June 3, 2013

Second time in my life: Playing Netball (tournament pulak tu)

Assalamualaikum w.b.t

"Sape yang letak nama aku ni??? Aku mana reti main netball, memang tak reti. first time main masa orientasi tu pon sbb terpaksa, ni nak masuk bertanding, grrr, memang tak la."
(cemuhan seorang perempuan yang tidak pandai bermain bola jaring yakni saya la)
kiri dan kanan adalah orang hebat bola jaring Intan dan Yana

Since di bangku sekolah lagi memang saya failed dalam sukan bola jaring ni, memang failed. bukan cubaan untuk mengelak tapi hakikat. di sekolah saya hanya seorang pelari sprint sahaja. tu je mampu buat.

Last week, kawan kawan saya letak jugak nama saya, but then I refuse. memang tak reti. da la bola jaring tu, as we know, banyak benau step kaki, tak boleh gerak la, body contact la. macam macam la. haishhh...

Then, dengan rasa terpaksa buat sekelian kalinya, saya join the tournament. bantai je la main macamana. I need to sacrifice by joining the tornament.
Alhamdulillah, saya boleh bermain bola jaring without any tiupan wisel keatas saya... seronok la pulak.
Mula mula main, huhh, seriously mengah sangat sebab da lama tak bersenam then buat warm up sekejap je sbb baru habis lecture. Memang tak cukup nafas. Saya main posisi Centre je, sebab yang lain tak reti due to the kawasan kawasan yang ada boleh masuk, ada yang tak boleh..
2 hari berbola jaring dan team yang saya wakilkan tu berjaya mendapat tempat yang ke-3. berbaloi la dengan tak reti main. dengan mengah and all those thing.. huhh. my team is PSB warrior. yuhuu.
even time hujan pon kami memerah keringat untuk PSB warrior.

 masa perlawanan which is day 1 N day 2

PSB warrior vs KSK

Jzkk :)

No comments:

Post a Comment